Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Indulhat a vasútvonal felújítása Debrecen és Balmazújváros között

A fejlesztésről május 24-én tartottak tájékoztatót Debrecen-Macs állomáson.

A 108-as vonal felújításának első üteme 65,69 mrd forint hazai forrásból valósult meg (befejezési határidő 2023. augusztus 31.) A forgalom előre láthatóan június 5-én megindul.

Ennek részeként megvalósultak többek között a következő elemek:

  • Debrecen állomás és Tócóvölgy állomás között kétvágányúsítás
  • térvilágítás kiépítése az állomásokon és a létesülő megállóhelyeken
  • felsővezetéki rendszer átalakítása Debrecen állomáson
  • integrált vasúti távközlő rendszer kiépítése
  • zajvédő fal, továbbá aszfaltburkolatú út, kerékpárút és járda, valamint rakterületek építése
  • Tócóvölgy állomáson a jelenlegi felvételi épület átalakítása, Macs állomáson új üzemi épület építése, Macs állomáson a jelenlegi felvételi épület helyén új utasfelvételi peron építése

 

Ezek folytatásaként döntött a kormány 2023. április végén a második ütemről, melynek része többek között:

  • Macs és Balmazújváros állomások között teljes pályafelújítás, a kapcsolódó épületekkel együtt
  • Debrecen Nagyállomás és Balmazújváros állomás között villamosítás
  • a „Tócóvölgy II.” vasúti megállók, peronok megépítése

A második ütem az előterjesztés szerint 2026-ig megvalósul, bruttó 65,68 mrd Ft-ból.

A fejlesztés elemei részletesen:

Macs és Balmazújváros állomások között teljes pályafelújítás, a kapcsolódó épületekkel együtt ezek következtében a szakaszon 100 km/h sebesség érhető el

  • Macs állomáson kiegészítik a vonal távvezérlését lehetővé tévő központot
  • Macs állomáson új irodaépület építése, biztonsági kamerák, sorompós beléptetőrendszer telepítése
  • Macs állomáson 2 rakodóvágány kiépítése a hozzá tartozó felsővezetéki hosszlánccal, a szükséges vezetékekkel
  • Macs állomáson térvilágítás kiépítése
  • a Keleti-főcsatorna feletti vasúti híd felújítása
  • a szakaszon található 8 db szintbeni közúti keresztezés átépítése
  • Balmazújváros állomáson 3,2 km-nyi vágányrendszer építése peronokkal, felsővezetéki hosszlánccal és vezetékekkel; 2 db oszloptranszformátor telepítése; térvilágítás kiépítése; felvételi épület átalakítása és új üzemi épület létesítése; a megközelítő út és állomási előtér átépítése; P+R parkoló kialakítása

A 108-as számú vasútvonal villamosítása Debrecen Nagyállomás és Balmazújváros között

  • Debrecen – Balmazújváros szakaszon új felsővezetéki rendszer kialakítása
  • Balmazújváros állomás és a teljes szakasz biztosítóberendezésnek átépítése
  • a távközlési rendszer kiépítése a pályatelefon-rendszer fejlesztésével, valamint vizuális és hangos utastájékozató rendszer telepítésével, információs oszlopok elhelyezésével

Debrecen állomás Külső Fatér területén tehervonati indító-fogadó vágánycsoport létesítése

  • meglévő vágányok átalakítása, újak építése
  • felsővezeték kiépítése, elektromos kábelek kiváltása
  • váltófűtés
  • út és parkolóépítés, gyalogos felüljáró felújítása
  • új üzemi épület építése

A projekt Debrecen belterületén tervekkel és engedélyekkel rendelkező Derék utca és Nyugati Ipari Park megállóhelyek kiépítését is tartalmazza (+ zajvédelem). Ennek része Derék u. megállóhelyen térvilágítás, peronépítés, távközlés- és utastájékoztatás kiépítése.

Papp László, Debrecen polgármestere

 

Dr. Tiba István országgyűlési képviselő

 

Pajna Zoltán, a Hajdú-Bihar Vármegyei Közgyűlés elnöke

 

 

 

hirek_categories: Események, rendezvények hirek_categories: Felhívás hirek_categories: Közérdekű közlemények hirek_categories: Önkormányzat hirek_categories: Választás post_categories: Események, rendezvények post_categories: Hírek
Megosztás: