Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Könyvvizsgálói szakmai nap a Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzatnál

Mivel az egyes önkormányzatok és intézmények szoros kapcsolatban állnak könyvvizsgáló cégekkel, ráadásul az előző évi számlákon szereplő teljesítések elszámolása 2016. január 31-ig esedékes – ugyanakkor több szabály megváltozott idén –, aktuális volt egy átfogó, részletes, szakmai előadás az érintett szakemberek számára. Az úgynevezett ASP (alkalmazás-szolgáltatás) rendszer 2016-os változásairól beszéltek a meghívott előadók január 28-án a Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzat Árpád-termében az összegyűlt mintegy 100 önkormányzati szakembernek és könyvvizsgálónak. Emellett az államháztartási számvitel aktuális kérdései, az ASP általános bemutatása, országos kiterjesztése, illetve az ASP.Gazd szakrendszer ismertetése és annak előnyei szerepeltek a programban.

Az ASP rendszer gyakorlatilag arra szolgál, hogy a felhasználók a tevékenységük támogatásához szükséges ügyviteli vagy egyéb szoftvereket úgy veszik igénybe, hogy interneten keresztül kapcsolódnak a szolgáltatónál elhelyezett szerverekhez, az ezeken működő adatbázisokhoz és az adatokat kezelő programokhoz. A felhasználói gépeken csak egy egyszerű böngészőprogramnak kell futnia és internet kapcsolattal kell rendelkeznie.

Pajna Zoltán, a Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzat elnöke megnyitójában a 2014-es változásokról beszélt, amelyek annak idején az államháztartást és a számvitelt jelentősen érintették. Pajna Zoltán elmondta, hogy a jelenlévő szakemberek olyan kényes pénzügyi kérdésekkel találkoznak nap mint nap, amelyek a politikai döntések előkészítésekhez nagyon fontosak. Az ASP rendszer és annak fejlesztése pedig hasznos, mivel a valós képet juttatják el az emberekhez az önkormányzatok munkájáról.

A megyei elnök szerint jó lett volna már régebben is egy ilyen rendszer, ám az egyik fő cél most már az, hogy mielőbb mindegyik önkormányzat és intézmény számára elérhető legyen.


Ratku Antal, a Magyar Könyvvizsgálói Kamara Hajdú-Bihar Megyei Szervezetének elnöke kitért arra, hogy ez a kapcsolat az intézmények és az önkormányzatok számviteli szakemberei, valamint a könyvvizsgálók között több mint 20 éves múltra tekint vissza. A megyében dolgozó mintegy 200 könyvvizsgáló nagyjából egyharmada rendelkezik olyan minősítéssel, ami által szakmai tanácsadással vagy belső ellenőrzési munkával, könyvvizsgálattal segítheti az önkormányzatok és intézmények munkáját. „A közelmúltbéli változások óta sok kérdés rendeződött, de vannak még nyitott kérdések és további változások. Ezért a témában legilletékesebb szakembert, Osgyári Juditot, a Nemzetgazdasági Minisztérium Államháztartási Szabályozási Főosztályának Főtanácsosát invitáltuk meg erre a szakmai napra, hogy tartson előadást” – tette hozzá Ratku Antal, aki kiemelte még, hogy szakmai napokat máskor is tartanak, amiben a megyei önkormányzat hosszú idő óta kiváló partnernek bizonyult.

Osgyáni Judit előadása felvezetéseként megjegyezte, hogy egyébként a pénzügyi szakemberek jelenleg éppen a munka dandárjánál tartanak, ezért leginkább azokról az aktuális változásokról beszélt, amelyekre figyelni kell minden pénzügyi szakembernek. Saját honlapot is szerkesztettek már a témához kapcsolódóan: allamhaztartas.kormany.hu.





















hirek_categories: Események, rendezvények hirek_categories: Felhívás hirek_categories: Közérdekű közlemények hirek_categories: Önkormányzat hirek_categories: Választás post_categories: Események, rendezvények
Megosztás: